Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on elokuu, 2023.

Thelma Sangster: Revitty huntu

Tämä kirja kertoo Gulshanista, rikkaan pakistanilaisen perheen tyttärestä. Hänen elämässään kaikki olisi ollut hyvin, mutta hän oli sairastanut puolivuotiaana polion ja menettänyt liikuntakykynsä. Gulshanin isä rakasti kuitenkin tytärtään valtavasti, vaikka oli toivonut hänestä poikaa.  Isä oli valmis tekemään kaikkensa, että Gulshan paranisi. Hartaina muslimeina he rukoilivat Allahia parantamaan Gulshanin. Isä vei hänet jopa Englantiin, jossa olisi parempia lääkäreitä, mutta sekään ei auttanut. Viimeinen toivo oli pyhiinvaellus Mekkaan - mutta edes se ei auttanut.  Ihmeen kautta Gulshan kuitenkin löysi Jeesuksen, josta kerrotaan Koraanissa, että hän paransi sairaita. Ja vuosia rukoiltuaan tuota tuntematonta Jeesusta Gulshan sai kohdata hänet keskellä yötä omassa huoneessaan ja kokea ihmeellisen parantumisen.  Niin Gulshanista tuli kristitty ja sen myötä Gulshan Ester. Usko Jeesukseen toi hänen elämäänsä paljon vastustusta ja vainoa perheen ja muidenkin muslimien taholta. Mutta Gulshan

Sari Matikainen: Yösydännä

Evankelista Sari Matikainen kertoo tässä kirjassa dramaattisen elämäntarinansa. Se tarina kulkee vuosikymmenien tuskan läpi ihmeelliseen paranemiseen ja sen jälkeisiin tapahtumiin asti. Matikainen joutui lapsuudessaan kokemaan seksuaalista hyväksikäyttöä, mikä rikkoi nuoren tytön sielun. Aluksi oli ehkä mahdollista yrittää unohtaa, mutta kun hän sitten oli onnellisesti naimisissa, menneisyydestä alkoi nousta hirveitä takaumia, jotka tuhosivat hänen mielenterveytensä.  Tuskien tietä kesti kokonaiset kaksikymmentä vuotta. Matikainen oli uskossa, mutta Jumala ei tuntunut vastaavan hänen avunhuutoihinsa. Hän oli toivoton tapaus, jonka avioliitto ja perhe-elämäkin olivat riekaleina hänen oireilunsa takia. Eikä hän pystynyt pysymään pitkään työpaikoilla, jotka aina vaihtuivat.  Lopulta edessä ei enää ollut muuta kuin työkyvyttömyyseläkkeen hakeminen. Mutta juuri silloin Jumala yllätti ja teki valtavan, uskomattoman ihmeen. Sari Matikainen sai kohdata Jumalan parantavan rakkauden eräässä ruko

Jouni Lallukka: Miten saisin nukutuksi?

Toivottavasti tähän kirjaan tarttuvat monet muutkin kärsivät ihmiset, eivät vain unettomat. Jouni Lallukka oli tätä kirjoittaessaan kärsinyt unettomuudesta jo 15 vuotta, mutta hän käsittelee niin paljon kärsimystä ihan yleisesti, että kirjasta saavat lohtua muutkin kuin unettomat. Eikä tämä ole mikään masentava kärsimyskirja, vaan todella rohkaiseva ja toivoa antava.  Vaikka Lallukka ei ollut parantunut vaikeasta unettomuudestaan, hän jaksaa ihmeesti jakaa toivon näkökulmia ja kertoa Jumalasta, jolle kaikki on mahdollista. Kirja muistuttaa siitäkin, että vaikka jossain asiassa vaikeudet jatkuisivat jopa kymmeniä vuosia, samalla Jumala voi muissa asioissa pitää meistä huolta. Hyviäkin asioita tapahtuu, vaikka tuskan keskellä niihin ei usein jaksa kiinnittää niin suurta huomiota kuin kannattaisi.  Kirja on ihanaa vertaistukea kärsimyksen kourissa kipuileville, koska Jouni Lallukka kirjoittaa hyvin henkilökohtaisesti. Hän jakaa avoimesti omia kipeitä kysymyksiään siitä, miksi Jumala vaik